Sunday 12 February 2012

Saya Ada Pendapat Sendiri..

 Assalamualaikum.. topik kali ini adlh bkenaan dgn perkara yg jadi hot issue skrg ni iaitu..

fasion hijab.. antara

ikonnya ialah Hana tajima, yuna.. makin hari makin ramai yg jadi ikutan fashion ni..

Ade yg suka dgn trend bru ni.. ade jugak yg x suka.. siap kutuk lagi..

tapi x kisah lah lain orang lain pendapat, lain citarasa.. begitu juga dgn saya..

Saya akui saya juga suka fashion2 tbaru ni.. Sesekali tampil juga dgn fashion n style ni..

Dan mmg lumrah la kan setiap manusia suka akan kecantikkan..

gambar sekadar hiasan
Pendapat saya la kan, sya sndiri x kisah mcm mna ssorg tu menggayakan hijabnya,

asalkan berhijab dan x terdedah sana sini, tapi saya hairan knpa ad jgak org nk condemn pasal hal ni,

bukankah menutup aurat tu ssuatu yg baik.. klu ye pun xske pd sstengah muslimah yg agk berlebihan,

tgur la cara baik, berhemah.. ni x, awk nk tgur bnde yg salah jadi baik,

tpi awk sndiri x mnunjukan sifat baik mse mnegur.. camne tu?,

dengan hadirnya fashion2 hijab ni, mungkin akn mnarik minat ssorg yg

x brtudung tu utk brtudung.. itu ssuatu

yg baik bukan.. and maybe pasni org 2 akn berhijab secara sempurna..

Manala tau.. setiap manusia x sempurna, akn ada je ksalahan yg dilakukan

tapi setiap org brpeluang mnjadi yg lbih baik kan?

kita sbg manusia hanya mampu menegur dan berdoa.. x perlu lah saling condemn sesama manusia..

apatah lagi sesama muslim.

bg ssiapa yg x puas hati or ade yg nk tmbah silalah komen dbwh ini..

No comments: