Friday 10 February 2012

Couple Islamik

Post kali ni say nk ckp pasal kapel.. saya tau ramai yg dah ckp psal bnde ni dulu lg, 

tpi sya nk jugak luahkan 

pendapat dn kekeliruan sya psal bnda ni.. Saya hairan la nape kebanyakkan org sekeliling saya (belia 

terutamanya) ni mnjadikan kapel ni sbg satu tren.. "klu x kapel lu kolot, ataupun klu xde bf/gf jgn kwn dgn 

aq (biasanya kata2 ni dtg dri org2 yg baget hot a.k.a hotstuff)".. Saya x faham lah.. ape perlunya kapel,, 

pnting sagt ke?..  ok la saya mengaku yg dlu saya penah gak kapel.. tpi xde rse best pun.. sya x fhm knpe 

sstengah orang ni sanggup abiskan masa, duit n tenaga utk org yg belum tntu lgi jdi husband or wife dye..

sye xkesah la klu mnusia yg berkapel ni bkn Muslim.. 

tpi yg sya sdihnya bila tngok saudara seagama saya sndiri 

yg berkelakuan sedemikian jln bpgang2, tngkp gmbaq pluk2, mcm die je yg ad gf/bf.. 

o.k mungkin ade antara readers yg akan ckp.."eleh mcmlah dye xpernah buat 

dosa" or "blagak suci ar minah ni" or "nyeboklah die ni" or "asal tetiba plak ko concern psal sume ni bkn de 

kne mngena ngan ko pun".. seriusly sya x kesah ape org nk kte.. ni kan blog saya.. saya ni bkn nya ape.. 

cuma masalah sosial skrg ni bnyak blaku brmula dgn kapel.. 

Dan bukankah dlm islam sndiri yg kapel sesama 

bukan mahram tu haram.. Dan bende 2 da jelas pun.. Saya ada satu kisah utk diceritakan. Seorang muslim, 

seorg muslimah, belajar di tempat yang sama.. 

mereka menyulkai antara 1 sama lain. Pada suatu hari mereka 

putuskan mnjalin hubungan cinta.Couple Islamik..

diorg x brpegang tangan, x brdating.. Klu dpn publik diorg 

cm bese.. tpi diorg mesra dlm hp je(sms).. Tapi mereka x bagitau ssape pun yg mereka ni bcinta.. diorg 

kapel ni lbih kurang 2,3 bulah jgak la.. sampi la suatu hari diorg terkantoi dgn seorg senior.. Seorg ni pun t

anye la dgn diorg btol ke diorg ni bcinta, n then diorg kata "mmg btol kami bcinta senior, tapi kami x buat 

perkara haram, kami x dtaing.. x pegang tangan..

malah kami saling bertukar2  nasihat antara satu sama lain.. 

 saling mmberi tazkirah,, kami x buat benda yang haram.. lalu senior tu pun tanya pada mereka 

"KATAKANLAH saya ada bela seekor babi, saya syg sgt kat babi ni.. hari2 saya mandikan binatang 

tu,saya sapukan bedak, saya bersihkan tmpt tittow die.. saya bagi die mkan..n keperluan asas yg cukup. 

Tiba2 satu haru ni saya terasa lapar, n saya teringin nk makan babi peliharaan tu.. awak rase2 boleh ke saya 

makan?' n then jwb muslim tu, "xboleh la senior, haram!"(ewwah pkai tanda seru la plak)..

senior tu kata"tapi hari2 saya bersihkan babi 2, saya bagi babi 2 mkn bnda yg elok2".

Muslimah tu pulak bersuara " xboleh la 

senior, walau mcmmane senior  bersihkan babi 2, ttp xboleh jgak..haram" pastu senior tu senyum da 

berkata" mcm tu la jgak dgn kapel, walaumcm mane cara skali pun yg haram ttp haram.. o.k kamu kate 

kamu x bdating, xpegang tangan.. tapi hati kamu msti tringat, rindu n anggau antra satu sma lain kan, itu dah 

dikira zina hati.. n x mustahil lpas ni akan timbul plak prasaan bernafsu pd pasangan kamu.. dn brnafsu dgn 

bkam muhrim 2 haram.. igntlah.. matlamalamat x menghalalkan cara..

Masing2 ade otak n fikiran yg waras kn? Fikirlah btol2.. 

kpd sesiapa yg x puas hati, or ade bnda nk tmbah ke nk btolkn ke, or nk katekan ssuatu.. sila komen 

dibawah ini..

No comments: