Tuesday 25 December 2012

Semester 2

Asslamualaikum.. :D

So far, kat Penang ni ok la.. Orang2nya baik belaka, suasana bagus, study pun tak ada masalah, lecturer semua setakat ni baik2..

Damie, Aku, Zulaikha, Atika, Kak Nina.. 
Sebenarnya sekarang ni kepala aku tengah dok serabut fikir pasal 4 assignment yg xsiap lg ni.. Next week dah kena submit,, Memang nak buat tapi kemalasan tu berganda saat ni..

Sem 2 ni aku ingat nak buat beberapa perubahan kat dalam diri aku ni..

1) Katakan 'TAK NAK' kepada couple..
- Memang sekarang ni aku dah tawar hati nak in a relationship dengan sapa2 pun.. Banyak lagi benda penting yang perlu aku fikir dan buat selain nate bf ni.

2) Melawa sebab Lecturer & subject demand..
Ada sesetengah subject yang kena make up sebab aku dalam course tourism management. Ingat! bergaya ni just 4 subject demand, bukan sebab kejar hot or nak jadi model or whatever..

3) Don't judge a book by its cover,
Berkawan & layan semua orang dengan baik dan sama rata. Walau apa pun status dia. ^^

4) Rendah diri..
Taknak sombong2.. biar orang buat kita, jangan kita buat orang.

5) Belajar dengan tekun..
Cita2 nak further study kat oversea, nak guna fast track, So pointer kena tinggi. Saya boleh!

6) Ni untuk semua orang.. Solat!
Tak nak tinggal solat dah.. walaupun terlepas waktu, usahakan untuk penuhkan 5 waktu. Jangan jadi orang yang sombong pada pencipta. Life is short.


: : May peace be upon you : :












No comments: